Uczniowie z Koła Naukowego „TechnoZONE” rozpoczęli zajęcia w ramach VII edycji Akademii ProtoLab, organizowanej przez Podkarpackie Centrum Innowacji. Nasze koło reprezentują (zgodnie z kolejnością na zdjęciu): Kacper Bielawa (4aT), Szymon Bocheński (4aT), Kamil Lauzer (3bT), Szymon Jagiełło (3bT) i Tomasz Kułak (4aT).
Akademia to wyjątkowa okazja do spotkań z mentorami, realizacji własnych pomysłów oraz uczestnictwa w kreatywnych zajęciach. Projekt skierowany jest do młodych ludzi w wieku 16-30 lat, mieszkających lub uczących się na terenie województwa podkarpackiego. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania objęła tę edycję patronatem honorowym.
Podkarpackie Centrum Innowacji w Rzeszowie już po raz siódmy organizuje Akademię ProtoLab. Jest to bezpłatny program edukacyjny połączony z konkursem, którego celem jest wsparcie młodych ludzi w rozwoju kompetencji, poszerzaniu horyzontów i wyborze kierunku kariery zawodowej.

Tematem przewodnim VII edycji Akademii jest lotnictwo i kosmonautyka – dziedziny niezwykle innowacyjne, inspirujące młodych ludzi i dające szerokie pole do kreatywności. Wyobraźnia młodych uczestników, w zetknięciu z ambitnymi projektami, często generuje wizjonerskie idee, które mogą zostać przekształcone w nowatorskie rozwiązania.

Na uczestników czekają zajęcia i praktyczne warsztaty prowadzone przez trenerów i ekspertów reprezentujących na co dzień świat nauki i biznesu. Dzięki Akademii ProtoLab uczestnicy:
- otrzymują sporą dawkę wiedzy z podstaw zarządzania projektami i tworzenia biznesu do realizacji własnych projektów,
- mają szansę na rozwinięcie kompetencji miękkich,
- poznają tajniki autoprezentacji,
- mają możliwość otrzymania certyfikatu i dyplomu ukończenia programu,
- zyskują szanse na atrakcyjne nagrody,
- mogą nawiązać ciekawe kontakty z przedstawicielami lokalnych uczelni, instytucji i biznesu,
- otrzymują dalsze wsparcie w rozwoju swoich pomysłów.

Akademia rozpoczęła się 29 marca 2025 r. Do dzisiejszego dnia odbyły się już trzy zjazdy, podczas których uczestnicy brali udział w prezentacjach, wykładach motywacyjnych i warsztatach. Najważniejsze z nich to:
- Design Thinking – tworzenia nowych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników,
- planowanie i zarządzanie projektem,
- tworzenie modelu biznesowego startupu.

Na kolejnym zjeździe w maju, poruszona zostanie tematyka skutecznego marketingu oraz wystąpień publicznych związanych z prezentowaniem swoich produktów, idei itp. Po cyklu wykładowo-warsztatowym rozpoczyna się konkurs, w którym uczestnicy pracują nad projektowaniem usług lub produktów zgodnych z tematyką Akademii.

Duże znaczenie dla Jury konkursu ma przygotowanie modelu biznesowego umożliwiającego wprowadzenie swojego pomysłu na rynek. Dla większości uczestników to będzie najtrudniejszy element konkursowych zmagań. Będziemy kibicować naszym kolegom w tym techniczno-biznesowym wyzwaniu.
