Zaczęliśmy działalność pod koniec 2015 r. Na początku zajmowaliśmy się głównie robotyką. Potem dominowały projekty typu SMART, IoT itp . Następnie przyszedł czas na projekty kosmiczne. Ale wróciliśmy na Ziemię i odpowiedzieliśmy na potrzeby naszych czasów – stąd nasze zainteresowanie cyberbezpieczeństwem. Jednocześnie ponownie wzlecieliśmy nad ziemię realizując 4 balonowe loty stratosferyczne. Od roku naszą specjalnością są projekty naukowo-badawcze. Obecnie głównym tematem są prace nad opracowaniem obiecującego rozwiązania tandemowego w fotowoltaice.
Cele koła:
1. Zwiększenie zainteresowania uczniów naukami ścisłymi i nowoczesnymi technologiami (STEM).
2. Zdobywanie wysokich lokat na konkursach i olimpiadach.
3. Wzrost szans uczniów na zdobycie indeksów wyższych uczelni i atrakcyjnych stażów.
4. Zwiększenie kompetencji zawodowych uczniów w celu zaistnienia na rynku pracy.
5. Motywowanie uczniów do samokształcenia.
Charakter działalności koła:
1. Wykorzystanie w praktyce wiedzy z zakresu przedmiotów ścisłych i zawodowych.
2. Zdobywanie wiedzy i umiejętności wykraczających ponad program nauczania.
3. Poznawanie nowoczesnych technologii.
Dziedziny dominujące:
1. Nauczane w szkole: informatyka, elektronika, teleinformatyka.
2. Nieistniejące w szkole: robotyka, mechatronika.
3. Korelacja z innymi przedmiotami, zwłaszcza z fizyką i matematyką.
Formy działania:
1. Codzienne zajęcia w laboratorium koła naukowego.
2. Wykłady prowadzone przez pracowników wyższych uczelni.
3. Wyjazdy na wyższe uczelnie na wykłady i warsztaty z zakresu wyższych technologii oraz nauk ścisłych na poziomie akademickim.
4. Przygotowanie uczniów do prestiżowych konkursów i olimpiad.
5. Projektowanie i budowanie urządzeń w technice mikroprocesorowej (roboty, drony, sterowniki itp.).
6. Tworzenie zaawansowanych aplikacji komputerowych na platformy stacjonarne i mobilne.