Podsumowanie projektu ROBOSCIENTISTS w “Kwiatku”

Bez kategoriiMożliwość komentowania Podsumowanie projektu ROBOSCIENTISTS w “Kwiatku” została wyłączona

 

 

 

„Motivating secondary school students towards STEM careers through robotic artefact making” to międzynarodowy projekt współfinansowany ze środków UE w ramach programu ERASMUS+ Partnerstwa strategiczne na rzecz edukacji szkolnej realizowany od listopada 2018 r w Zespóle Szkół Nr 2 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego.

W ramach zajęć uczniowie zrealizowali 6 projektów interdyscyplinarnych związanych z budową konstrukcji robotycznych. Efektem projektu jest również rozszerzenie działalności koła naukowo – technicznego TechnoZone o elementy oparte na idei STEM.

W ramach doposażenia szkoły został zakupiony sprzęt elektroniczny o wartości 5600 € miedzy innymi kontrolery ARDUINO i RASPBERRY PI wraz z wieloma czujnikami.

Beneficjentem programu jest Wydział Fizyki Politechniki Warszawskiej, a partnerami osiem organizacji z czterech krajów: Edumotiva – Europejskie laboratorium Technologii Edukacyjnych (Grecja), Latvijas Universitate (Łotwa); Frederick University (Cypr) ENGINO-Net LTD (Cypr) oraz szkoły z Polski, Grecji, Łotwy i Cypru.

Nauczyciele Zespołu Szkół Nr 2 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego uczący fizyki i informatyki brali udział w doskonaleniu zawodowym poprzez udział w dwóch czterodniowych międzynarodowych spotkaniach roboczych w Warszawie i Atenach oraz ze względu na pandemię COVID 19 całotygodniowym spotkaniu online, na których doskonalili swoje umiejętności, kompetencje i kwalifikacje zawodowe.

Celem projektu jest motywowanie uczniów szkół średnich do odkrywania STEM (nauki ścisłe, technologia, inżynieria i matematyka), poprzez angażowanie ich w działania praktyczne w celu tworzenia konstrukcji robotycznych. Nowatorskim aspektem projektu jest to, że uczniowie nie pracują na gotowych robotach, ale projektują i budują własne roboty przy użyciu tanich i prostych narzędzi oraz technologii. Pracując nad tymi koncepcjami, badają abstrakcyjne: podstawowe i złożone strategie STEM oraz przekształcają je w rzeczywiste doświadczenia edukacyjne.

Kolejnym innowacyjnym aspektem projektu jest przyjęcie idei klubów STEM. Mają to być miejsca, w których generowane są nowe pomysły, a nauki ścisłe i inżynierskie praktykowane są kreatywnie. Ludzie z różnych dyscyplin, będący zainteresowani STEM, mogą się spotkać i połączyć siły.

© 2016 TechnoZone | WordPress theme by Dameer DJ.